wtorek, 8 grudnia 2015

The Devil and Miss Prym by Paulo Coelho

The Devil and Miss Prym by Paulo Coelho


Tak świetnie mi się czytało "The Witch of Portobello" tego samego autora, że zapragnęłam sięgnąć po inną jego książkę i to taką, którą już kiedyś czytałam i leży sobie u mnie na półeczce w wydaniu polskim. Trafiło akurat na tę, bo była dostępna w bibliotece i teraz wiem, że niestety to nie był zbyt dobry wybór. Okazało się, że jest raczej SŁABA. Niby pomysł nawet chwytliwy, jeśli chodzi o treść, ALE jak się czytało to wiało strasznie moralizatorstwem. Tak jakby Coelho trochę na siłę chciał wcisnąć nam swoją a la przypowieść o tym czy jesteśmy skłonni do zła jak mamy ku temu okazję - taka nasza wewnętrzna walka. I gdy zaczęłam czytać inną książkę i tam zarówno akcja jak i sama treść mnie wciągnęła, to ta wypadła  blado przy tamtej. I już nie mam ochoty do niej zaglądać. Co do języka, to na takim samym poziomie jak w "The Witch of Portobello", czyli średnio-zaawansowana osoba powinna sobie poradzić. Przeczytałam 45 str. i dość. Zabrakło ISKRY, tego "czegoś".

Czy polecam?

Hmm.... dla tych, którzy dopiero co zaczęli czytać Coelho to moim zdaniem warto się zapoznać i z tą pozycją, bo coś tam mówi ona  o samym autorze. To jak postrzega DOBRO i ZŁO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz